201505.22
0
9

CV rakstīšanas un darba meklēšanas jaunākās tendences

Pēdējos gados parādās aizvien jaunas tendences kā darba meklētāji veido savu CV un paziņo  sabiedrībai savas aktivitātes darba meklēšanas  jomā. Neapšaubāmi visaktīvāk tiek izmatoti dažādi tehnoloģiju rīki un sociālo tīklu mārketings.

CV un sociālie tīkli

Ja standarta situācijā darba meklētājs darba meklēšanas procesā izsūta CV neskaitāmam darba devēju skaitam, tērējot laiku un enerģiju, kur nereti saņem pavisam niecīgu atgriezenisko saiti, tad šī brīža jaunākās tendences liecina par daudz apķērīgāku pieeju darba meklēšanas procesā – sociālo tīklošanu interneta vidē.

Sociālo tīklu indivīda profils tiek veidots mērķtiecīgi, ilustrējot galveno darba pieredzi, lai pievērstu potenciālo darba devēju uzmanību. Šīs iespējas padziļināti piedāvā www.linkedin.com, kas pašreiz piedāvā izveidot diezgan detalizētu CV un to arī nepieciešamības gadījumā importēt uz sev ērtajiem failu formātiem, kā arī saiti ar CV nosūtīt nepieciešamajiem adresātiem. Savukārt www.facebook.com profila informāciju arī var izveidot detalizētu un pārskatāmu, lai pievērstu darba devēja uzmanību, bez tam visbiežāk cilvēks pats paziņo savā laika joslā, ka meklē jaunu darbu. Tādā veidā arī esošais kontaktu loks var dalīties ar šo ierakstu, kas rezultātā var aptvert tūkstošiem adresātu ar šo ziņu. Tas dod neierobežotas iespējas tikai ar vienu ierakstu paziņot lielam cilvēku skaitam par savu aktivitāti. Nereti aktīvākie darba meklētāji izveido „darba meklētāja sludinājumu”, kas papildus nodrošina lielāku skatījumu un dalīšanos ar citiem.

Nedrīkst aizmirst, ka īpaši pēdējos gados arī darba devēji aizvien plašāk izmanto tieši sociālos tīklus, lai meklētu jaunus darbiniekus, kā arī veic citas personāla vadības mārketinga aktivitātes, lai prezentētu savu uzņēmumu  kā interesantu darba devēju. Bez tam personāla vadības mārketings sociālajos tīklos faktiski ir bez maksas, tāpēc darba meklētājiem ir iespējas saņemt daudz plašāku informāciju un iespējas nekā tās ir pieejamas daudz tradicionālākos veidos.

CV kā infografika

Vēl kāds oriģināls, bet jau lielai daļai pazīstamāks formāts ir infografikas. Parasti esam pieraduši, ka infografikas izmanto ilustrējot statistikas, pētījumu u.c. datus vizuāli pievilcīgā un pārskatāmā formātā. Taču pēdējo gadu laikā arī darba meklētāji izveido ļoti oriģinālus un interesantus CV. Mūsu pieredzē visbiežāk šo formātu izmanto radošo, mārketinga profesiju un IT jomas profesionāļi. Nenoliedzami šādi izveidots CV pievērš darba devēja uzmanību un rada iespaidu par kandidāta oriģinalitāti un individuālu pieeju darba meklēšanai, kā arī prasmi strādāt ar tehnoloģijām.

QR kodā iekļauts CV

Vēl viens interesants veids, kā darba meklētājs var paziņot par savu aktivitāti darba tirgū, izveidot savu CV kā QR kodu. Tas viennozīmīgi ir ļoti oriģināls, bet tai pat laikā  arī ērts veids. Lai QR kodu varētu atpazīt, ir nepieciešama attiecīgā mobilā aplikācija. Pašreizējo tehnoloģiju attīstība viennozīmīgi aktualizē šāda veida kandidāta pieteikumu, kas „garāmskrienot” ar potenciālo darba meklētāju var dod iespēju darba devējam nodot īsu un zibenīgu ziņu par saviem darba meklēšanas nolūkiem. QR savā veidā nodrošina arī oriģinālu pieeju darba meklēšanai un savu prezentāciju.

Jāatzīmē, ja kādu laiku atpakaļ darba meklētāji aizrāvās ar garu un apjomīgu CV rakstīšanu, kas aizņēma vairākas lappuses, tad pašreiz šī tendence ir neaudz mainījusies. Ņemot vērā, ka daudzi izmanto mobilās un planšetes formāta ierīces, kuros ir grūti uztvert lielus informācijas apjomus, bet vieglāk lasīt vizuāli kompakti veidotus dokumentus, priekšroku dod īsiem un lakoniskiem dokumentiem. Tajos nav nekas lieks, bet tai pat laikā vizuāli baudāms gan izskats, gan arī saturiskais aspekts.

Uzraksti komentāru!

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligāti aizpildāmie lauki ir atzīmēti ar *