201510.07
0
10

Kādas kompetences nepieciešamas personāla speciālistam?

Pēdējos gados īpašs uzsvars tiek likts un terminu Kompetences vadības personāla kontekstā, taču mazāk par to tiek runāts speciālistu un administratīvā personāla līmeņa darbinieku kontekstā. Pēdējā gada laikā ir būtiski palielinājies atvērto vakanču skaits, kur tieši tiek meklēti dažāda līmeņa personāla vadības profesionāļi. Taču ne vienmēr uzņēmumu pārstāvjiem ir pilnīgs priekšstats par to, kādas zināšanas, prasmes, spējas un pieredze nepieciešama, lai produktīvi veiktu personāla speciālista vai vadītāja darbu.

Atsaucoties uz http://www.competitiverecruiting.de/Recruiter20.html publicēto informāciju, atspoguļojam to, kā vācu autori ir izpētījuši un radījuši kompetenču modeli, kas attiecināms personāla speciālista, personāla atlases speciālista vai personāla konsultanta amatiem. Atttēlā redzam “Personāla speciālista, konsultanta kompetenču modeli” (ICR), ko izstrādājuši vācu pētnieki personāla vadības jomā.

Kā redzam, kompetenču modelis piedāvā plašu klāstu ar kompetencēm, kas nepieciešamas personāla speciālistam. Kā mēs varam novērot, tad uzsvars tiek likts uz vadības kompetencēm, biznesa domāšanu, sociālajām kompetencēm, savukārt no funkciju viedokļa, tiek novērtētas tas spējas un prasmes, kas cieši ir saistītas ar kandidātu atlasi un novērtēšanu, kā arī individuālo spēju korekti un rūpīgi plānot, organizēt savu darba laiku un uzdevumus. Jāatzīst, ka kopumā ir atspoguļots ļoti liels klāsts ar aktuālajiem kompetenču elementiem, taču arī jāsaprot, ka personāla vadības profesionāļiem savā būtībā ir jābūt daudzpusīgām personībām, kuras spēj motivēt darbam gan savu komandu, gan radīt kompetenta profesionāļa iespaidu un cieņu no citiem organizācijas darbiniekiem.

Latvijas uzņēmumi, meklējot nākošos personāla vadības talantus, pārāk lielu nozīmi pievērš potenciālo darbinieku administrēšanas un lietvedības prasmēm, kas savā būtībā ir sekundāras un tās iespējams apgūt darba pieredzes laikā. Savukārt mazāka uzmanība sākotnēji tiek pievērsta kandidāta personībai un tiem dotumiem, kas nepieciešami darbā ar cilvēkiem, kā teicamas saskarsmes prasmes, harizma, attīstīta loģiskā un biznesa domāšana un visbeidzot potenciāls. Ārvalstu autori uzsver, ka kompetenču kontekstā visnozīmīgākās tomēr ir biznesa kompetences, jo funkcionālās kompetence var iemācīties. Tiek uzsvērts, ka tieši personība un konkrētās iezīmes un potenciāls nosaka, vai cilvēks šim darbam būs piemērots.

Uzraksti komentāru!

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligāti aizpildāmie lauki ir atzīmēti ar *